ایجاد عمق میدان با استفاده از 3DSMax و فتوشاپ
عمق میدان افکت جذابی است که باعث می شود بر روی بعضی اشیا در صحنه متمرکز شوید. و مابقی زمینه و پس زمینه مات شوند. عمق میدان (DOF) با توجه به Z کار می کند،
بنابراین فاصله یکی از مهمترین تنظیمات و شرایط لازم است. در این پست نمی خواهیم در مورد روش های DOF در منتال ری یا Scanline صحبت کنیم.
می خواهیم روش ترکیبی را برای ایجاد این افکت با استفاده از فتوشاپ و 3ds Max توضیح دهیم. این روش برای پرداخت صحنه بسیار مفید است و اگر بخواهید فاصله های مختلف را نشان دهید، در زمان صرفه جویی می کند. لطفا توجه کنید: من از پردازنده صحنه منتال ری در این مقاله استفاده کردم شما می توانید VRay یا Scanline را نیز بکار ببرید. بیایید شروع کنیم.