مشاوره رایگان دوره های آموزشی : ( خط ویـــژه ) 110 111 28  – ( 021 )

بازی سازی در نرم افزار سه بعدی ساز تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی

فهرست عناوین

کاربرد نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی

امروزه گسترش نرم افزار های مدل سازی سه بعدی مختلف، صنعت بازی سازی را با تغییر و تحولات زیادی مواجه ساخته است. توسعه دهندگان گیم توانسته اند با تکیه به این نرم افزار ها جذاب ترین و حرفه ای ترین بازی ها را طراحی و مدل سازی کنند. هر یک قابلیت ها و ابزار های به خصوصی را در اختیار آن ها می گذارد.
نرم افزار های مورد استفاده برای صنعت بازی سازی بسیار زیاد و متنوع اند. از مهم ترین نرم افزار هایی که در این زمینه می توان به آن ها اشاره کرد، نرم افزار های مایا، اسکچاپ، اتوکد، تری دی مکس، زیبراش، فتوشاپ و … اشاره کرد.
این نرم افزار های مدل سازی سه بعدی هر کدام به نوعی یا به تنهایی یا در تعامل با سایر برنامه برای ساخت و توسعه بازی های ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرند.

با آموزشگاه تری مکس همراه باشید تا درباره قابلیت های این نرم افزار جذاب بیشتر بدانیم.

کاربرد تری دی مکس در بازی سازی
بازی Godfall که با استفاده از نرم افزار تری دی مکس ساخته شده

کارایی نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی

می توان از آن ها در کنار هم استفاده کرد و خروجی بسیار با کیفیتی را ارائه داد.
در این جا می خواهیم در خصوص کارایی نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی صحبت کنیم. یکی از کاربردی ترین و با سابقه ترین نرم افزار های مدل سازی سه بعدی که مدت ها است در صنعت گیم و بازی سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
کارایی تری دی مکس در بازی سازی در حدی است که موجب شده توجه شرکت ها و کمپانی های بسیار بزرگی مانند مایکروسافت که در زمینه تولید و توسعه کنسول های بازی فعالیت دارند هم به این نرم افزار جلب شود . همچنین اکثر بازی های ساخته شده با تری دی مکس به خوبی با کنسول های این کمپانی ها سازگاری دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با قابلیت ها و نحوه استفاده از تری دی مکس برای ساخت بازی های ویدئویی آشنا شویم.

ساخت بازی های ویدئویی
ساخت بازی demon’s souls با نرم افزار تری دی استودیو مکس

سابقه نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی

این نرم افزار در کنار سایر برنامه های کامپیوتری مدل سازی سه بعدی، سابقه ای بسیار طولانی در ساخت و طراحی بازی های کامپیوتری مختلف دارد. به صورت کلی تاریخچه نرم افزار تری دی مکس به حدود سی سال می رسد و این نرم افزار با سابقه ای درخشان در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است که یکی از آن ها هم صنعت بازی سازی است.
مدل سازی، رندرگیری و امکان تعامل نرم افزار تری دی مکس با سایر برنامه هایی که برای ساخت بازی های ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرند، این نرم افزار کاربردی را به یکی از اصلی ترین نرم افزار ها در صنعت گیم و بازی تبدیل کرده است.
در حال حاضر کمپانی های بسیار شناخته شده ای در دنیا از تری دی مکس در بازی سازی استفاده می کنند. کاربرد نرم افزار تری دی مکس برای ساخت بازی های ویدئویی مزیت های زیادی هم دارد.

ترسیم واقعیت در بازی سازی با استفاده از نرم افزار تری دی مکس

اساس ساخت بازی های ویدئویی در نرم افزار تری دی مکس

برای استفاده از تری دی مکس در بازی سازی باید مفهوم های اولیه آن را درک کرد. در واقع بازی سازی با نرم افزار های مدل سازی سه بعدی از جمله تری دی مکس درست مانند مجسمه سازی است. شکل دادن تمامی سطوح، اشیا، شخصیت ها، چهره ها و تمامی جزئیاتی که در مجسمه سازی با دست انجام می شود، در خصوص بازی سازی با نرم افزار تری دی مکس نیز صدق می کند، ولی این جا تمام کار ها را برنامه انجام خواهد داد.
بنابراین کاربرد تری دی مکس در بازی سازی شامل ترسیم اولیه مدل، ارائه یک داستان کامل از روند بازی، طراحی و مدل سازی تمامی بخش ها، جزئیات و شخصیت ها و در نهایت متحرک سازی و رندرگیری از آن ها می شود.

بازی سازی با تری دی مکس
ساخت بازی ASSASSIN’ CREED ORGINS با نرم افزار تری دی مکس

پر فروش ترین و پر مخاطب ترین بازی های موجود در دنیای گیم

به این ترتیب با ارائه یک داستان، با استفاده از ابزار های نرم افزار تری دی مکس تمامی جزئیات و آبجکت ها ترسیم می شوند . با تحرک بخشیدن به آن ها، خروجی نهایی یک بازی بسیار جذاب و با کیفیت خواهد بود.
در واقع تری دی مکس در بازی سازی این امکان را به توسعه دهندگان بازی های ویدئویی می دهد تا مدل ها و تمام جزئیات بازی مورد نظر را دقیقا مطابق واقعیت ترسیم و ایجاد کنند . به این ترتیب بازی های ساخته شده مختلف با این نرم افزار را به عنوان پر فروش ترین و پر مخاطب ترین بازی های موجود در دنیای گیم معرفی کنند.

کاربرد نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی

چرا تری دی مکس در بازی سازی به سایر نرم افزار ها ترجیح داده می شود؟

همان طور که گفته شد نرم افزار های مدل سازی سه بعدی مختلفی می توانند برای بازی سازی مورد استفاده قرار بگیرند.
از مهم ترین آن ها هم می توان به نرم افزار های مایا، اسکچاپ، فتوشاپ، اتوکد، زیبراش و … اشاره کرد.

اما سوال این جاست که چرا با وجود این نرم افزار های قوی و بسیار کاربردی، همچنان بسیاری از توسعه دهندگان بازی های ویدئویی و طراحان گیم در صنعت بازی سازی، نرم افزار تری دی مکس را ترجیح می دهند؟

مدل سازی اجسام در بازی سازی با استفاده از تری دی مکس

مشخصات و ویژگی های تری دی مکس در بازی سازی

در پاسخ به این سوال باید به مشخصات و ویژگی های نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی توجه کرد.

این برنامه رابط کاربری بسیار ساده ای دارد . همچنین فضای دوستانه نرم افزار، کار را برای طراحان و علاقه مندان به بازی سازی راحت تر می کند.
یادگیری سریع و راحت تری دی مکس نیز دلیل مهم دیگری است که موجب شده تا بسیاری تری دی مکس را برای ساخت و توسعه بازی های ویدئویی خود انتخاب کنند. این یادگیری راحت کار با نرم افزار برای ساخت بازی های ویدئویی می تواند یک مزیت عمده باشد. چرا که سایر نرم افزار ها معمولا یک سری پیچیدگی های مخصوص به خود را دارند.
نکته مهم دیگر تعامل و سازگاری کامل تری دی مکس با سایر نرم افزار های مرتبط با صنعت بازی سازی است.

کنسول های بازی ویدئویی

سازگاری این نرم افزاربا سایر پلاگین ها

این برنامه به خوبی با سایر برنامه ها نظیر زیبراش سازگار می شود. سازگاری با نرم افزار ها و پلاگین هایی که برای تسهیل کار و بهبود کیفی نمونه بازی ها مورد استفاده قرار می گیرند . از دیگر برتری های قابل توجه تری دی مکس در بازی سازی است.
در نهایت نکته مهم در خصوص نرم افزار تری دی مکس و استفاده از آن برای ساخت بازی های ویدئویی، طیف گسترده و بسیار کامل قابلیت ها و ابزار های این نرم افزار است. به نحوی که می توان بدون استفاده از سایر برنامه ها، صفر تا صد کار بازی سازی را در این نرم افزار انجام داد . و در نهایت هم با استفاده از موتور رندرینگ قوی نرم افزار، واقع گرایانه ترین بازی ها را ارائه داد.

صفر تا صد کار بازی سازی را در نرم افزار تری دی مکس

معروف ترین بازی هایی که با تری دی مکس ساخته شده اند

بازی های ویدئویی بسیار زیادی در دنیای گیم با استفاده از نرم افزار جذاب و کاربردی تری دی مکس ساخته و طراحی شده اند. در این جا لیستی از موفق ترین بازی هایی را ارائه می دهیم که از نرم افزار تری دی مکس برای طراحی و ساخت آن ها استفاده شده است :

1 بازی EVE: Valkyrie VR puts you right in the cockpit . که یک بازی واقعیت مجازی بسیار جذاب با سطح بسیار بالایی از کیفیت را ارائه می دهد

2 بازی A game of hide-and-seek not for the faint of heart

3 بازی جذاب و هیجان انگیز Call of Duty: Black Ops III

4 بازی Dragon Age Inquisition

5 بازی Uncharted 4: A Thief’s End

6 بازی For Honor

7 Insomniac Games

در تمام این بازی ها، با استفاده از ابزار های رندرینگ و VFX نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی، تمامی مشخصه ها، شخصیت ها و جزئیات بازی در قالبی واقعی و زنده ارائه شده اند کیفیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل هم در زمره بهترین و جذاب ترین بازی های جهان قرار دارند . که از نرم افزار تری دی مکس برای ساخت آن ها استفاده شده است.

ساخت معروف ترین بازی های ویدئویی به وسیله تری دی مکس

آیا آموزش کار با این نرم افزار در بازی سازی اهمیت دارد؟

دنیای طراحی و توسعه بازی های ویدئویی، یک صنعت بسیار رقابتی است. این رقابت روز به روز هم در حال افزایش است و کمپانی های بزرگ و کوچک متعددی با ورود به این صنعت در حال تلاش برای جلب نظر کاربران علاقه مند به گیم هستند.
آن ها برای افزایش شانس موفقیت خود در این حوزه از نرم افزار های بسیار پیشرفته و تکنیک های روز استفاده می کنند. از این رو افرادی می توانند در دنیای گیم و طراحی بازی های ویدئویی موفق شوند . که به خوبی با این نرم افزار ها و تکنیک ها آشنا باشند.

مزیت استفاده از نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی

تسلط تری دی مکس در بازی سازی

نرم افزار های زیادی می تواند در این مسیر کمک کننده باشد. اما به جرات می توان گفت که تسلط به تری دی مکس در بازی سازی می تواند بهترین گزینه برای کاربرانی باشد که مشتاقانه می خواهند در این مسیر وارد شده و پیشرفت کنند.
خصوصا این که این نرم افزار به گروه خاصی محدود نمی شوند. همچنین تری دی مکس می تواند ابزار کاربردی افراد مبتدی و حرفه ای باشد. به این ترتیب بهترین گزینه پیش رو برای مشتاقان و علاقه مندان به صنعت گیم و بازی های ویدئویی، می تواند شرکت کردن در دوره های آموزشی جامعی باشد . که در آن نحوه استفاده از این نرم افزار در بازی سازی را به صورت کامل و دقیق آموزش می دهند.

کارایی تری دی مکس در بازی سازی
5/5 - (20 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی معماری و دکوراسیون آموزشگاه پویااندیش
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه