مشاوره رایگان دوره های آموزشی : ( خط ویـــژه ) 110 111 28  – ( 021 )

نرم افزار تری دی مکس چیست ؟

تری دی مکس چیست ؟ به همراه فیلم آموزشی

فهرست عناوین

شما در 1:48 دقیقه و با زمان گذاشتن برای دیدن این فیلم میتونید با موضوع ( تری دی مکس چیست ؟ ) به طور کامل آشنا بشید

تری دی مکس چیست ؟

برای اینکه بدانیم نرم افزار تری دی مکس چیست ؟ باید گفت که تری‌دی‌مکس یک نرم‌افزار مدلینگ، انیمیشن و رندر است که برای طراحی ویژوال و بازی ساخته شده است. این برنامه جزو محصولات نرم‌افزاری سرگرمی و رسانه‌ای‌ست که توسط اتودستک ارائه شده است. همچنین بخشی از کلکسیون معماری، مهندسی و سازندگی اتودست است و یکی از ابزارهای طراحی محصول و ساخت است. تری‌دی‌مکس توسط هنرمندان اثر بصری و حرفه‌ای‌های صنعت تلویزیون و فیلم و توسعه‌دهنده‌های بازی و طراح‌های بازی‌های واقعیت مجازی استفاده می‌شود. این برنامه همچنین برای طراحی ساختمان، زیرساخت و برنامه‌ریزی برای توسعه‌ی محصول و ساخت مناسب است.

ساخت بازی در نرم افزار تری دی مکس

علاوه بر آن تری مکس به کاربران کمک می‌کند دنیاهای بزرگ بازی درست کنند، کاراکترهای پر از جزئیات تولید کنند و محیط‌های ساختما‌ن‌‌ها را شخصی‌سازی کنند.
با استفاده از آن می‌توانند کاراکترها مجزا طراحی کند و صحنه‌هایی بسازند که مردم در آن غرق شوند.
این نرم‌افزار به آن‌ها اجازه می‌دهد خواص فیزیکی مایعات مانند آب، روغن و مواد مذاب را شبیه‌سازی کنند.
همچنین تری‌دی‌مکس کنترلرهایی دارد که کاربران با آن می‌تواند دست به ساخت، اصلاح یا به اشتراک‌گذاری بزنند.

تری دی مکس \\ نرم افزاری برای ساخت مدلینگ های سه بعدی

همچنین این نرم‌افزار خواص رندر هم دارد. چیزهایی مانند شبیه‌سازی تنظیمات دوربین واقعی. کتابخانه‌ای دارد که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی برای محتوای سه‌بعدی جستجو کنند. تری‌دی‌مکس همچنین ویژگی‌هایی دارد که برای مدلینگ سه‌بعدی، بافت و افکت‌ها مناسب می‌باشد. با استفاده از آن کاربران می‌توانند اشکل هندسی را به روش‌های مختلفی درست کنند و سطوح اعمال کنند و مدل کنند.

نرم افزار تری دی مکس چیست؟
نرم افزار تری دی مکس چیست؟

بررسی اجمالی فواید تری دی مکس

تری‌دی‌مکس راه‌های متفاوتی را برای ساخت انیمیشن پیشنهاد می‌دهد. همچنین ابزارهای قدرتمندی برای مدیریت و ویرایش انیمیشن‌ها دارد. با استفاده از آن‌ها می‌تواند انیمیشن‌های کامپیوتری سه‌بعدی و افکت‌های تولید کرد که در بازی‌های کامپیوتری، فیلم‌ها و صداوسیما، تصاویر پزشکی و یا ارائه‌های قضایی به کار می‌آید.

این نرم‌افزار چندین کنترلر انیمیشن دارد. از آن‌ها برای ذخیره‌ی مقدار کلید انیمیشن‌ها و تنظیمات انیمیشن و هر چیزی که کاربران با استفاده از آن در این نرم‌افزار انیمیشن درست می‌کنند، استفاده می‌شود. همچنین وقتی کاربران کاراکتر می‌کشند، مجموعه‌های مکانیکی درست می‌کنند یا حرکات پیچیده می‌سازند، تری‌دی‌مکس به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا اشیا را به یکدیگر مرتبط کنند. در نتیجه می‌توانند سلسله مراتب یا زنجیر درست کنند. با این سلسله مراتب‌ها می‌توانند مجموعه‌ای از اشیا را درست کنند و روند انیمیشن برای آن‌ها ساده‌تر می‌شود.

بررسی اجمالی فواید تری دی مکس

قابلیت رندر تری دی مکس

علاوه بر آن تری‌دی‌مکس ویژگی‌های رندر دارد و یکی از آن‌ها قابلیت پیش‌نمایش رندر است. با فعال کردن ActiveShade Mode از داخل نرم‌افزار کاربران می‌توانند تاثیرات تغییرات نور و مواد در یک صحنه را ببینند. وقتی نورپردازی و مواد صحنه‌ی خود را تغییر می‌دهند، پنجره‌ای تغییرات را نشان می‌دهد و رندر را به روز رسانی می‌کند.

گردش کاری در تری دی مکس یعنی چه ؟

تری‌دی‌مکس همچنین ویژگی گردش کاری دارد که به کاربران اجازه می‌دهد صحنه‌ها را برگردانند تا نورپردازی، مواد و اشیا تغییر یابند و با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های رندر تطابق یابند. به همین دلیل ویژگی‌های رندر بسیاری را اعمال کنند. چیزهایی مانند مواد و محیط فیزیکی جدید و تنظیمات دقیق. همچنین تغییر نورپردازی و مواد و اشیا بین موتورهای رندر به راحتی و باانعطاف انجام می‌شود و این گزینه را دارند که فقط آن‌هایی را تغییر دهند که نیاز دارند.

ابزار Material Editor در تری دی مکس

به طور خلاصه تری‌دی‌مکس یک ابزار دیالوگ دارد که Material Editor نام دارد و به کاربران اجازه می‌دهد در صحنه‌هایشان مواد و نقشه درست کنند و ویرایش کنند. همچنین می‌توانند بافت‌های خلاقانه‌ای مانند ترک، بازتاب و افکت‌های دیگری را به مواد اشیای خود اعمال کنند.

قابلیت رندر تری دی مکس
رندر در تری دی مکس

جذابیت های نرم افزار تری دی مکس

اگر معماری هستید که در انیمیشن و گرافیک غرق شده‌اید، باید در یک آموزش تری‌دی‌مکس ثبت نام کنید. دلیلش آن است که این نرم‌افزار انیمیشن سه‌بعدی، مدلینگ و رندر ارائه می‌دهد و می‌توانید به جای بخش فنی و چالش‌هایش روی بخش خلاقانه‌ی پروژه‌ها متمرکز شوید. قابلیت‌های انقلابی، قدرتمند، و با استفاده‌ی راحتی در دسترسی قرار می‌دهد که در خلق انیمیشن باکیفیت سه‌بعدی کمک می‌کند. علاوه بر آن اگر می‌خواهید در زمینه‌ی انیمیشن رشد کنید، آموزش تری‌دی‌مکس یکی از ملزومات است.

جذابیت های نرم افزار تری دی مکس

بیاید با هم نگاه نزدیک‌تری به جذابیت‌های این نرم‌افزار بیندازیم:

طرح‌بندی‌های بخش‌بندی‌شده دارد که روند پیکربندی و جابجایی بین رابط‌ها را آسان کرده است.

کیفیت تصویری و کارایی آن را می‌توان با هسته‌های گرافیکی تسریع داد. که باعث می‌شود کار کردن با داده‌هایی با حجم بالا راحت‌تر شود، تکرارها سریع‌تر شوند و تصمیمات خلاقانه‌ی بهتری گرفته شود. یک جعبه‌ابزار کامل از مدلینگ سه‌بعدی دارد که امکان مجسمه‌سازی آزادانه و نقاشی بافت‌ها را به همراه رابط کاربری بسیار زیبایی می‌دهد. و این مسئله به تکثیر اشیا به صورت پارامتری کمک می‌کند. جلسه‌ی رندر آن تکرارهای موثرتری دارد چرا که به محض ایجاد تغییرات در نورپردازی، دوربین و اشکل هندسی و مواد به روز رسانی می‌شود.

ویژگی های اصلی نرم افزار تری دی مکس

یک سری از ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار تری دی مکس کار شما را به عنوان یک معمار بی‌نهایت آسان می‌کنند. در هر آموزش تری‌دی‌مکسی درباره‌ی این امکانات و ویژگی‌ها و استفاده‌های آن‌ها می‌توانید بیاموزید. در هر ویدیوی انیمیشنی چه فیلم باشد و چه بازی، یکی از چالش‌های اصلی معماران خلق کردن کاراکترهای قابل باور است. این مهم است چرا که تا زمانی که مخاطبان یا کاربران با آن‌ها ارتباط برقرار نکنند، هیچوقت امکان موفقیت وجود ندارد. همذات‌پنداری با کاراکترها مهم است و تری‌دی‌مکس آن را تسهیل کرده است. به کمک آن کاراکترها می‌توانند گول‌زننده باشند، سریع حرکت کنند و کجی‌های آن‌ها واقع‌گرایانه‌تر به نظر می‌رسد.

آموزش تری دی مکس

تمام این دلایل باید شما را برانگیزند تا یک آموزش جامع تری‌دی‌مکس داشته باشید و بتوانید از همه‌ی سودمندی‌هایش استفاده کنید و انیمیشن‌های موثرتر و جذاب‌تری برای مشتری‌های خود بسازید. با آموختن آن می‌توانید در نقاشی دیجیتال، طراحی منظره و واقع‌گرایانه‌تر کردن ساختمان‌ها، هتل‌ها، شرکت‌ها و غیره کارآمدتر شوید.می‌توانید ایده‌های خود را به شیوه‌ی بهتری ارائه کنید و به طراحی‌های خود شکل‌های چشم‌نواز بدهید.

ویژگی های اصلی نرم افزار تری دی مکس
ویژگی های اصلی نرم افزار 3dmax

لزوم آموزش تری دی مکس

آموزش تری‌ دی‌ مکس در بسیاری از موسسات و مراکز آموزشی رواج دارد و باید به یکی از آن‌ها بپیوندید تا یک قدم در بازار جلوتر باشید. این آموزش‌ها کل طیف تری‌دی‌مکس را در بر می‌گیرند و شما را با نورپردازی سی‌جی و مدلینگ معماری آشنا می‌کنند. می‌توانید یاد بگیرید عکس‌هایتان را با کمک فوتوشاپ بهتر کنید. می‌توانید یاد بگیرید چگونه از تکنیک‌های نوآورانه‌ی دوربین برای ارائه‌ی بهتر استفاده کنید. به همین دلایل، چنین آموزشی برای هر معماری در دنیای امروز یک الزام است.

پایان بخش :

تری دی مکس چیست ؟

5/5 - (19 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی معماری و دکوراسیون آموزشگاه پویااندیش
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

0 پاسخ