مشاوره رایگان دوره های آموزشی : ( خط ویـــژه ) 110 111 28  – ( 021 )

نرم افزار سه بعدی ساز 3d max در سینما

استفاده از نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی + فیلم آموزشی

فهرست عناوین

نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

یکی از نرم افزار های جذابی که در صنعت سینما و فیلم سازی کارایی زیادی دارد، دی استودیو مکس است. این نرم افزار با قابلیت های گسترده خود در حوزه های تخصصی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
اهمیت کارایی و استفاده از نرم 3Ds Max در سینما و فیلم سازی بسیار چشم گیر است. این نرم افزار می تواند برای ساخت و تهیه منحصر به فرد ترین فیلم ها و صحنه های جذاب سینمایی مورد استفاده قرار بگیرد.
برای این که بتوانیم بیش تر با جنبه های مختلف استفاده از نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی و تهیه جلوه های بصری آشنا شویم، بهتر است ابتدا با نرم افزار 3Ds Max و ویژگی ها و کارایی های کلی این نرم افزار آشنا شویم تا در ادامه در خصوص اهمیت استفاده از تری دی مکس در سینما بیش تر اطلاعات به دست آوریم.

تری دی مکس در سینما و فیلم سازی
شما در 1:59 دقیقه و با زمان گذاشتن برای دیدن این فیلم میتونید با موضوع استفاده از نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی به طور کامل آشنا بشید
یادگیری نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

آشنایی با قابلیت ها و کارایی های نرم افزار تری دی مکس

در بین این همه نرم افزار گرافیکی کامپیوتری موجود، یکی از اصلی ترین و کارامد ترین نرم افزار ها برای مدل سازی های سه بعدی، نرم افزار تری دی مکس است. این نرم افزار گرافیکی به شرکت توسعه دهنده نرم افزاری اتودسک تعلق دارد. همچنین چندین دهه در صنایع مختلف مانند سینما و فیلم سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
این نرم افزار جذاب با قابلیت های طراحی سه بعدی، مدل سازی، متحرک سازی، ایجاد تصاویر واقع گرایانه و رندرینگ با کیفیت مبتنی بر واقعیت می تواند به بهترین ابزار طراحان رشته های مختلف تبدیل شود.
از این رو نرم افزار تری دی مکس از ابزار اصلی تخصص هایی همچون معماری، طراحی داخلی، انیمیشن سازی، توسعه دهندگان بازی های ویدئویی و فیلم سازی محسوب می شود.

آموزش نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

کارایی های گسترده نرم افزار تری دی مکس

کارایی های گسترده نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی منحصر به فرد است. به نوعی می توان گفت می توان از تمامی قابلیت های این نرم افزار در این صنعت بهره برد.
برجسته ترین کمپانی های فیلم سازی و استودیو های جهان از این نرم افزار برای پیشبرد اهداف حرفه ای خود استفاده می کنند.

کارایی نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

اهمیت استفاده از تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

نرم افزار تری دی استودیو مکس با سابقه طولانی خود، مدت ها است که در صنعت سینما و فیلم سازی مورد استفاده قرار می گیرد. کمپانی های بزرگ جهان برای ساخت فیلم های خود و افزودن افکت های بصری و جلوه های ویژه به فیلم مورد نظر از نرم افزار تری دی مکس استفاده می کنند.
از این رو می توان گفت که تری دی مکس در سینما و فیلم سازی یک نرم افزار بسیار مهم و اصلی محسوب می شود.
این نرم افزار سال ها است که توسط فیلم سازان مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال شرکت توسعه دهنده نرم افزاری اتودسک نیز دائما قابلیت ها و مشخصه های تری دی مکس را برای فیلم سازی و خلق جلوه های ویژه فیلم ها افزایش داده و ارتقا بخشیده اند.

نرم افزار تری دی مکس در فیلم سازی

نسخه های اخیر نرم افزار تری دی مکس

در نتیجه نسخه های اخیر این نرم افزار به صورت اختصاصی تر امکانات بیش تری را برای سازندگان فیلم و تصویر فراهم کرده است . همین اهمیت تری دی مکس در صنعت سینما و فیلم سازی را دو چندان کرده است.
حتی کمپانی هایی که از پلاگین ها و نرم افزار های اختصاصی خود برای فیلم سازی استفاده می کردند، در حال حاضر از ابزار ها و برخی افکت ها و مشخصات تری دی مکس در سینما و فیلم سازی، در کنار نرم افزار های اختصاصی شان استفاده می کنند.

اهمیت استفاده از نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

کارایی و قابلیت نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

از قابلیت VFX نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی استفاده می شود تا به بهترین و با کیفیت ترین تصاویر بصری و جلوه های ویژه دست یابند. زمانی که بحث افکت های بصری برای فیلم های سه بعدی و برنامه های تلویزیونی مطرح می شود، نرم افزار تری دی مکس می تواند در مراحل و بخش های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.
از قابلیت های نرم افزار تری دی مکس در مراحل و لایه های مختلف تولید فیلم و تصویر استفاده می شود. این موارد شامل دستیابی به دید بصری قبل از تولید، دستیابی به لایه ها و ترکیب بندی فیلم ها، مدل سازی و طراحی و ترسیم کاراکتر ها، افزودن بافت به تصاویر، شبیه سازی است ، طراحی روشنایی و نور پردازی صحنه است. همچنین افزودن افکت های بصری صوتی و تصویری به فیلم، کنترل دوربین ها و رندرینگ با کیفیت از دیگر قابلیت های این نرم افزار است .

قابلیت های نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

قابلیت های برجسته نرم افزار تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس در سینما و تلویزیون می تواند به خلق صحنه های بسیار پیچیده، سه بعدی و خلاقانه کمک کند. این نرم افزار حاوی هزاران ابزار و میلیون ها پلاگین است که می تواند در ساخت و طراحی تصاویر و صحنه های فیلم در زمان واقعی به کار بیاید.
همچنین امکان تعامل و سازگاری آن با سایر پلاگین ها و نرم افزار های تخصصی از دیگر قابلیت های این نرم افزار قدرتمند است .
مایا یا سایر پلاگین هایی که اختصاصا برای افکت های بیش تر صوتی و تصویری کارایی دارند از مهم ترین گزینه هایی هستند که می توان از آن ها در کنار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی بهره برد. به این ترتیب می توان به افکت های بصری بیش تر و تصاویر داینامیک خارق العاده تری هم در فیلم مورد نظر دست یافت.

نرم افزار تری دی مکس در سینما

طیف گسترده استفاده از نرم افزار تری دی مکس در صنعت فیلم سازی

نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی می تواند برای زمینه های مختلفی کارایی داشته باشند. از فیلم های سینمایی بلند گرفته که ژانر تریلر و هیجانی دارند و با جلوه های ویژه خود بیننده را محصور می کنند، تا انواع فیلم های کوتاه و مستند های تلویزیونی همگی می توانند با استفاده از تری دی مکس ساخته و پرداخته شوند.
برترین فیلم های سینمایی دنیا با استفاده از تری دی مکس ساخته شده اند که در ادامه به آن ها می پردازیم. با این حال فیلم های سینمایی تنها محصول کمپانی های فیلم سازی نیست که از تری دی مکس برای تولید آن ها استفاده شده است.

بهترین فیلم های ساخته شده با نرم افزار تری دی استودیو مکس در جهان

3ds max در صنعت فیلم سازی

برای تولید انواع شو ها، برنامه های تلویزیونی، سریال های جذاب تلویزیونی، تمامی فیلم هایی که در پلتفرم های آنلاین منتشر می شوند، ویدئو ها و کلیپ های کوتاه ویدئویی در شبکه های اجتماعی، تولید برنامه های تبلیغاتی و فیلم های تبلیغاتی تلویزیونی از تری دی مکس استفاده می شود.
علاوه بر این متحرک سازی و مدل سازی سه بعدی از شاخصه های اصلی تری دی مکس است. همچنین برای ساخت کارتون ها و فیلم های سه بعدی و انیمیشنی سینما و تلویزیون هم می توان از این نرم افزار استفاده کرد. تری دی مکس در سینما و فیلم سازی می تواند جذاب ترین گرافیک ها را تولید کند . همچنین لایه های مختلف فیلم رنگ و بویی زنده و واقعی ببخشد.

فیلم های ساخته شده با استفاده از نرم افزار تری دی مکس

بهترین فیلم های ساخته شده با نرم افزار تری دی استودیو مکس در جهان

استودیو های فیلم سازی بزرگی در دنیا از قابلیت های تری دی مکس در سینما و فیلم سازی بهره می برند . در حال حاضر فیلم های بسیار جذاب و دیدنی در جهان با استفاده از نرم افزار تری دی استودیو مکس ساخته و منتشر شده اند.
فیلم آواتار و فیلم 2012 تا آخرین فیلم آن Air Bender ، تنها بخش محدودی از کارنامه درخشان نرم افزار تری دی مکس را نشان می دهد.

نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

فیلم های ساخته شده با 3ds max

  1. سری فیلم های علمی و تخیلی هیجان انگیز و پر طرفدار هری پاتر
  2. فیلم های تریلر ترانسفورمر
  3. سینمایی های ترسناک و هیجان انگیز مقصد نهایی
  4. سری فیلم های مرد عنکبوتی، مرد آهنی، و ایکس من
  5. فیلم تخیلی آلیس در سرزمین عجایب
  6. فیلم پر طرفدار اکشن خانم و آقای اسمیت با بازی درخشان برد پیت و آنجلینا جولی
  7. سری فیلم های هیجان انگیز جنگ ستارگان
  8. سری فیلم های اکشن و تریلر ماموریت غیر ممکن

و هزاران فیلم سینمایی و سریال دیگر که تنها بخش محدودی از مثال های کاربرد تری دی مکس در سینما و فیلم سازی هستند.

تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

مزیت های آموزش تری دی مکس برای ساخت فیلم های سینمایی و تلویزیونی

با این همه قابلیت و شهرت تری دی مکس در سینما و فیلم سازی، قطعا اهمیت آموزش آن میتواند امری ضروری باشد .
برای موفقیت در دنیای فیلم سازی ، تری دی مکس یکی از اصلی ترین ابزار ها و ایجاد جلوه های ویژه است .
حتی با وجود این همه سال قدمت و کارایی و با وجودی که نرم افزار های جدید و به روز تری هم به دنیای فناوری های فیلم سازی معرفی شده اند، هنوز هم تری دی مکس یکی از اصلی ترین و پر قدرت ترین نرم افزار هایی است که فعالان حوزه سینما و فیلم سازی از آن استفاده می کنند و آن را به سایر نرم افزار های موجود ترجیح می دهند.

مزیت استفاده از نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی

سخن آخر

نکته برجسته و حائز اهمیت این است که کار با این نرم افزار بسیار راحت و ساده است. سادگی بالا در کنار طیف گسترده قابلیت هایی که نرم افزار تری دی مکس در فیلم سازی و VFX دارد، آموزش تری دی مکس در سینما و فیلم سازی را به یک امر ضروری و حائز اهمیت تبدیل کرده است.

اهمیت استفاده از نرم افزار تری دی مکس در سینما و فیلم سازی
5/5 - (20 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی معماری و دکوراسیون آموزشگاه پویااندیش
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه