مشاوره رایگان دوره های آموزشی : ( خط ویـــژه ) 110 111 28  – ( 021 )

تصویر ساخص مقاله بلندر چیست ؟

بلندر چیست؟ + فیلم آموزشی

فهرست عناوین


نرم افزار بلندر چه ویژگی هایی دارد؟

اول از همه رایگان بودن و منبع باز بودن نرم افزار در نظر گرفته می شود. بلندر در حال حاضر به 36 زبان در دسترس کاربران است. از طرفی نیز این برنامه نسخه های متعددی دارد که با پلتفرم ها و سیستم عامل مختلفی سازگار است.
نسخه سازگار با ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و سایر پلتفرم ها کارایی بلندر را افزایش داده است. از دیگر ویژگی های نرم افزار بلندر می توان به قابلیت طراحی گرافیکی، مدل سازی سه بعدی، uv mapping، بافت دهی و متریال دهی اشاره کرد .

ویژگی های بلندر

با استفاده از ویژگی uv mapping می توان تصاویر دو بعدی را در قالب مدل های سه بعدی در سطح در آورد . به این ترتیب بافت آن ها را بررسی کرد. علاوه بر این بافت دهی و افزودن متریال در بلندر از دیگر ویژگی های قابل توجه این نرم افزار است.
مدل سازی و مجسمه سازی در این نرم افزار بسیار با کیفیت انجام می شود. امکان ویرایش های گرافیکی شطرنجی، افزودن جلوه های ویژه، شبیه سازی، شبیه سازی سیال و دود در تصویر، شبیه سازی ذرات، شبیه سازی اجزای نرم بدن، متحرک سازی هم از ویژگی های این نرم افزار جذاب است .

سازگاری بلندر با سایر پلاگین ها

موشن گرافیک، ویرایش ویدئو، ترکیب بندی، نور پردازی و VFX نیز از دیگر ویژگی های مهم نرم افزار بلندر است.
یک ویژگی مهم دیگر این نرم افزار ، موتور رندر قدرت مند این نرم افزار است. بنابراین می توان هم از تصاویر ایستای با کیفیت و هم انیمیشن های سه بعدی متحرک، رندر های بسیار جذاب و با کیفیتی ارائه داد. امکان ارائه تصاویر دو بعدی و سه بعدی با کیفیت برای پرینت های سه بعدی نیز از دیگر ویژگی های بلندر است.

کاربرد بلندر

نرم افزار بلندر در چه زمینه هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

نرم افزار رایگان بلندر برای زمینه های مختلفی کاربرد دارد . همچنین در هر تخصصی که به طراحی گرافیکی و مدل سازی سه بعدی نیاز باشد می توان رد پای این نرم افزار جذاب را دنبال کرد.
بنابراین هر زمینه ای که به گرافیک سه بعدی نیاز داشته باشد، می توان از بلندر کمک گرفت. معماری، طراحی صنعتی، ساخت بازی های ویدئویی، انیمیشن سازی، تجسم علمی تخیلی و … از جمله کار هایی است که می توان با این نرم افزار انجام داد.
ایجاد پرینت های سه بعدی و مدل سازی و مجسمه سازی گرافیکی و هنر های سه بعدی از دیگر کار هایی است که می توان با استفاده از نرم افزار بلندر انجام داد. موشن گرافیک هم که بخش مهمی از ایجاد فیلم های دیجیتالی است با این نرم افزار قابل اجرا است. بخش مهم دیگر استفاده از این برنامه برای VFX است.

بازار کار بلندر

فیلم سازی و ویرایش ویدئو با استفاده از نرم افزار بلندر

بخش مهمی از کارایی و زمینه استفاده از این نرم افزار، استفاده از آن در صنعت سینما و فیلم سازی است. ایجاد انیمیشن های سه بعدی با کیفیت در فیلم ها، موشن گرافیک، خلق صحنه های منحصر به فرد فیلم، افکت گذاری و افزودن جلوه های ویژه از مهم ترین کار هایی است که می توان با بلندر در فیلم سازی انجام داد.
این نرم افزار یک ابزار قدرت مند برای ویرایش فیلم و ویدئو است . همچنین می تواند در مراحل مختلف تولید و تدوین فیلم مورد استفاده قرار بگیرد. جلوه های ویژه بصری ایجاد شده با این نرم افزار هم فوق العاده است.

بلندر چه ویژگی هایی دارد؟

ساخت فیلم های واقعیت مجازی

واقعیت مجازی بخش دیگر کاری است که می توان در فیلم ها و محتوا های ویدئویی مختلف با استفاده از بلندر انجام داد.
ساخت فیلم های سینمایی کوتاه و بلند، فیلم های متحرک بلند، برنامه های تلویزیونی، انیمیشن ها و بازی های ویدئویی مختلف همگی می توانند با تکیه بر قابلیت گرافیک سه بعدی این نرم افزار متحرک سازی و رندرینگ نرم افزار انجام شوند.
بخش مهم دیگر کاری که در فیلم سازی با بلندر انجام می شود مربوط به شبیه سازی، نور پردازی، بافت دهی و متریال دهی برنامه است. تمام این ویژگی های نرم افزار بلندر در صنعت سینما، فیلم سازی، ساخت برنامه های تلویزیونی، انیمیشن و کارتون، بازی های ویدئویی و تیزر های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلت های بلندر

مزیت های استفاده از نرم افزار بلندر

با وجود این همه نرم افزار تخصصی و کارامد چرا باید از بلندر به عنوان یک راه حل کامپیوتری استفاده کرد؟

جواب این سوال قطعا در مزیت هایی است که بلندر به عنوان یک نرم افزار CAD در اختیار کاربران قرار می دهد.
یکی از مهم ترین مواردی که موجب تفاوت ویژه بلندر با دیگر نرم افزار های مدل سازی سه بعدی مشابه شده است، رایگان بودن آن است. این نرم افزار یک برنامه جامع و بسیار کامل است.

معرفی بلندر

این نرم افزار به صورت کاملا رایگان و با منبع باز در اختیار کاربران قرار دارد . از این رو می توان گفت در دسترس ترین، مقرون به صرفه ترین و از همه مهم تر پرکاربردترین نرم افزار موجود است.
این رایگان بودن و در دسترس بودن به این معنی است که می توان به راحتی و بدون صرف هزینه ای از وب سایت برنامه ، آن را دانلود و نصب کرد . هچنین می توان به تمامی منابع و کد ها هم دسترسی داشت و برنامه را مطابق آن چه مد نظر است شکل داد.

مدل سازی سه بعدی با نرم افزار بلندر

به دلیل یکپارچگی که دارد کار با آن بسیار راحت است . از همه مهم تر این که رابط کاربری راحت آن، آموزش و یادگیری بلندر را تسهیل کرده است. با پلتفرم های مختلفی سازگاری دارد و نسخه هایی سازگار با انواع سیستم عامل ها از آن وجود دارد.
نرم افزار بلندر به خوبی با سایر پلاگین ها و نرم افزار های مدل سازی سه بعدی پر کاربرد سازگار می شود . همچنین می توان از آن در کنار سایر برنامه ها استفاده کرد. برنامه هایی مانند تری دی مکس، افتر افکت و اسکچاپ از مهم ترین این برنامه ها هستند.

برنامه گرافیکی کامپیوتری

نرم افزار Blender برای چه کسانی بهترین گزینه است؟

اگر بخواهیم بلندر را به عنوان یک برنامه کاربردی برای گروه های به خصوصی دسته بندی کنیم، کار دشواری است . چرا که این نرم افزار می تواند گزینه ای ایده آل برای تمام تخصص ها و افراد باشد. با این حال یک سری ویژگی های منحصر به فرد آن موجب شده که این نرم افزار یک راه حل ویژه جهانی برای افرادی به خصوص باشد.
به دلیل تمام ویژگی ها و مزیت هایی که ذکر شد، نرم افزار بلندر بهترین گزینه خصوصا برای استودیو های کوچک فیلم سازی و انیمیشن سازی است.

انیمیشن سازی با نرم افزار بلندر

همچنین بهترین گزینه برای آرتیست های مدل ساز سه بعدی است که به صورت فریلنسر کار می کنند. فیلم سازان مستقل، هنرجویان مبتدی که تازه شروع به یادگیری و کار با نرم افزار های گرافیکی کامپیوتری کرده اند و کسانی که برای سرگرمی کار های هنری گرافیکی و مدل سازی سه بعدی انجام می دهند، بهترین گزینه برای آن ها می تواند همین نرم افزار بلندر باشد.
بنابراین کاربران مشتاق بهتر است برای بهره مند شدن از این همه مزیت و ویژگی برجسته که در نرم افزار Blender وجود دارد، هر چه سریع تر با استفاده از دوره های تخصصی آموزش نرم افزار بلندر، کار با این نرم افزار را یاد بگیرند و از آن در زمینه های حرفه ای مختلف استفاده کنند.

آموزش بلندر
5/5 - (20 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی معماری و دکوراسیون آموزشگاه پویااندیش
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه