مشاوره رایگان دوره های آموزشی : ( خط ویـــژه ) 110 111 28  – ( 021 )

موشن گرافیک با نرم افزار افتر افکت

موشن گرافیک چیست ؟ + فیلم آمورشی

فهرست عناوین

شما در 3:20 دقیقه و با زمان گذاشتن برای دیدن این فیلم میتونید با موضوع موشن گرافیک چیست ؟ به طور کامل آشنا بشید

موشن گرافیک چیست ؟

برای شروع موشن گرافیک چیست باید گفت که : ویدئو ها و کلیپ های جذاب جایگاه بسیار ویژه ای را بین کاربران شبکه های اجتماعی و فضای آنلاین پیدا کرده اند. بر اساس بررسی ها و گفته های سیسکو، یک شرکت فناوری ارتباطات، تا سال 2022 بیش از هشتاد درصد ترافیک اینترنت به بازدید های ویدئویی مربوط می شود.
این همه ویدئوی جذابی که در دنیای مجازی منتشر می شود، حاصل همراه شدن هنر، نبوغ، ایده پردازی، خلاقیت و از همه مهم تر فناوری است . که با ظهور آن ها در دنیای هنر و تصویر، همه چیز شکل دیگری به خود گرفته و جذابیت دو چندانی پیدا کرده است.

ساخت ویدئو

نرم افزار ها، برنامه ها، حرفه ها و تخصص های مختلفی در ساخت این ویدئو ها و تصاویری با گرافیک منحصر به فرد نقش دارند. حتی می توان گفت به نوعی ساخت این ویدئو های جذاب که هر یک مفهوم و مضمونی به خصوص را ارائه می دهد . برای یک زمینه مشخص ارائه شده است، به یکی از پر طرفدارترین مشاغل در جهان تبدیل شده است.
همه این ها از طرفی به افزایش استفاده از اینترنت و کاربرد فضای آنلاین مربوط می شود . از طرفی نیز به پیشرفت هایی که در حوزه تکنولوژی صورت گرفته است، ارتباط دارد. در این جا می خواهیم در خصوص یکی از رشته های فوق العاده جذاب در این حوزه بپردازیم. که در زمینه های متفاوتی می توان از آن بهره برد.

رشته موشن گرافیک

رشته تخصصی و جذاب موشن گرافیک که به یکی از ترند های روز تبدیل شده است. در حال حاضر اکثر ویدئو هایی که در فضای مجازی مشاهده می کنید، مربوط به رشته موشن گرافیک می شود. همچنین چه ویدئو های شخصی سازی شده و چه ویدئو هایی که در قالب یک محتوای بازاریابی و برای انتقال یک پیام به خصوص ارائه می شود، همگی به کمک رشته موشن گرافی تولید می شوند.
در ادامه برای آشنایی بیش تر با این مضمون جذاب، با معرفی آن و بررسی زمینه شروع به کار این حرفه، بیش تر در خصوص کارایی ها و قابلیت های این رشته صحبت می کنیم. موشن گرافیک را به جرات می توان به عنوان یکی از جذاب ترین ترند های عصر فناوری در نظر گرفت.

تعریف موشن گرافیک 

عبارتی که آن را معادل Motion Graphic در نظر می گیرند، طراحی گرافیکی متحرک است. به این ترتیب به خوبی عبارت موشن گرافیک تعریف می شود. ارائه طرح ها و تصاویر ثابت گرافیکی در یک قالب متحرک، مفهوم موشن گرافی را به روشنی تعریف می کند.
در این حرفه، طراحان مختلف که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند، به منظور انتقال هر چه بهتر و سریع تر پیام خود در قالب تصویر، از این حرفه استفاده میکنند. همچنین طرح های گرافیکی خود را به صورت متحرک درمی آورند. به این ترتیب با یک ویدئوی جذاب، پیام و مفهوم مورد نظر خود را به مخاطب انتقال خواهند داد.

ادامه بخش موشن گرافیک چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

مروری بر گذشته تا حال حرفه موشن گرافی

برای داشتن مروری جذاب بر تاریخچه موشن گرافیک می توان به کتابی در این خصوص اشاره کرد. کتابی از Michael Betancourt که به صورت اختصاصی به بررسی این مفهوم و مبدا شروع آن پرداخته است. او شروع فعالیت در زمینه موشن گرافی را به سال 1960 بر می گرداند.
در این سال یک انیمیشن ساز معروف به نام جان ویتنی، از مفهوم موشن گرافی استفاده کرد و از آن برای تولید تصاویر متحرک و تولید سکانس های فیلم های تلویزیونی نظیر عنوان ها و تیتراژ ها، بهره برد.
او شرکتی را نیز تحت عنوان Motion Graphic Inc راه اندازی کرد و در حوزه فیلم سازی و طراحی و ساخت انیمیشن ها گسترش داد.

Motion Graphic در چه حوزه هایی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد؟

از تکنیک ها و مهارت های موشن گرافیک، در حوزه های متعددی استفاده می شود.
از زمینه های هنر و رسانه گرفته تا طراحی های حرفه ای وب سایت و تولید انواع محتوا های بازاریابی از جمله زمینه های مختلفی است که از موشن گرافی در آن استفاده می شود. در ادامه با جزئیات بیش تری در خصوص استفاده از این حرفه، در زمینه های مختلف صحبت می کنیم.

استفاده از تکنیک های موشن گرافی در داستان پردازی

موشن گرافیک با به کارگیری ابزارها و قالب های مناسب به روند روایت داستان کمک می کند تا همه چیز را از نظر بصری، جذاب و محرک کند.این داستان پردازی بصری در هر زمینه ای می تواند به کار گرفته شود، هم تولید محتوا های تبلیغاتی و هم در تولید محتوا های داستانی.
به تفاوت فاحش بین تصاویر ثابت و تصاویر بصری که فکر کنید، می توان به راحتی تاثیر گذاری متفاوت آن ها را درک کرد.

استفاده از موشن گرافی در برندینگ و بازاریابی

وقتی نوبت به یافتن رنگ، طرح و الگو های جذاب و مناسب برای نام تجاری شما می رسد، هیچ چیزی به اندازه تکنیک های موشن گرافی نمی تواند برای واقعی تر شدن عناصر مختلف به کار بیاید.
بخش عمده ای از وظایف این حرفه در حوزه برندینگ، نمایش ارزش های اصلی شرکت، نحوه نمایش و بیان دیجیتالی آن ها و افزودن جزئیات هنری به کار تبلیغاتی مورد نظر است.

استفاده از این حرفه در فیلم سازی و سینما

زمینه دیگر استفاده از مهارت های طراحی گرافیکی حرکتی، در تهیه فیلم ها و تیتراژ های جذاب است. برای تولید انیمیشین های زیبا و فیلم هایی با افکت های جذاب و هیجان انگیز می توان از موشن گرافیک و تکنیک های آن استفاده کرد.
علاوه بر این موارد، گیف هایی که در پلتفرم های دیجیتالی مختلف استفاده می شود.

استفاده از Motion Graphic در طراحی وب سایت و شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از موارد پر کاربرد این حرفه در طراحی وب سایت ها است. طراحان وب سایت ها و وبلاگ ها می توانند برای طراحی های جذاب و منحصر به فرد خود از این حرفه کمک بگیرند.
تمام محتوا های ویدئویی جذاب و ویدئو هایی که در شبکه های آنلاین با گرافیکی زیبا بازخورد خوبی دارند، اکثرا به کمک موشن گرافیک طراحی و ساخته می شوند.

برای انجام کار های موشن گرافی به چه مهارت ها و ابزار هایی نیاز است؟

در ادامه بخش موشن گرافیک چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟ ، هر موشن گرافیستی برای اجرای پروژه های مختلف خود، به یکسری مهارت ها و ابزار های اصلی و پایه ای نیاز دارد. مهم ترین مهارت های مورد نیاز در موشن گرافیک، شامل موارد زیر می شود:

  • مهارت مدل سازی سه بعدی؛ با وجودی که هنوز هم لایه بندی های دو بعدی جذابیت خود را دارند، اما امروزه برای افزایش جذابیت پروژه های موشن گرافی، از نرم افزار ها و مهارت های طراحی سه بعدی استفاده می شود.
  • مهارت پرسپکتیو های انیمیشنی؛ درک درستی از حرکت و زمان بندی در موشن گرافیک اهمیت زیادی دارد.
  • مهارت سازمان دهی؛ چه در کار های فردی و چه در پروژه های گروهی موشن گرافی، داشتن مهارت زمان بندی در کنار سازمان دهی درست از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • مهارت افکت گذاری و افزودن بافت به طرح مورد اجرا
  • داشتن درکی درست از مفهوم و کلیت زمینه استفاده از طرح گرافیکی متحرک مورد نظر
  • مهارت سازگار شدن و تطابق یافتن با اهداف و مقیاس های پروژه
  • مهارت زمان بندی

چه نرم افزار هایی در حوزه موشن گرافیک مورد استفاده قرار می گیرند؟

هر طراح گرافیکی متحرکی برای اجرای پروژه های خود به یکسری نرم افزار های تخصصی گرافیکی نیاز دارد. این نرم افزار ها در واقع تمامی ابزار هایی که یک طراح به آن ها نیاز دارد را فراهم می کند.
به صورت کلی نرم افزار های پریمیر پرو، ادوبی افتر افکت، ادوبی فتوشاپ می توانند دراین رشته مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین برنامه Illustrator، نرم افزار Cinema 4D، نرم افزار Mocha AE، نرم افزار Adobe Animate و مواردی از این قبیل به صورت عمده برای پروژه های مختلف موشن گرافیک مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا باید به موشن گرافی به چشم یک حرفه درآمد زا نگاه کرد؟

بر اساس داده های موجود و بر اساس مطالب بالا، موشن گرافیست ها در زمینه های بسیار متعددی می توانند وارد بازار کار شوند.
بر این اساس انیماتور ها و طراحان مولتی مدیایی می توانند در شرکت های motion picture، شرکت های نرم افزاری و سیستم های کامپیوتری مشغول به کار شوند. آژانس های تبلیغاتی و بازاریابی، صنعت فیلم سازی و تدوین و ویرایش فیلم های تلویزیونی و انیمیشن سازی مشغول به کار شوند.

چگونه باید مهارت های موشن گرافی را فرا گرفت؟

برای آموزش و یادگیری این حرفه اگر کمی دانش ابتدایی در زمینه کار با کامپیوتر و نرم افزار های گرافیکی داشته باشید، روند سریع تری را پیش خواهید گرفت.
اما با این حال، در صورت نیاز به آموزش صد در صدی و از ابتدا، دوره های آموزشی تخصصی و حرفه ای که در زمینه آموزش Motion Graphic در مراکز معتبر برگزار می شود . آموزشگاه تصویرگران پویا اندیش نیز، می تواند هر شرکت کننده ای را به یک موشن گرافیست حرفه ای تبدیل کند.

پایان بخش :

موشن گرافیک چیست ؟ + فیلم آمورشی

5/5 - (20 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی معماری و دکوراسیون آموزشگاه پویااندیش
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه