مشاوره رایگان دوره های آموزشی : ( خط ویـــژه ) 110 111 28  – ( 021 )

تصویر شاخص مقاله نرم افزار های ادوبی

معرفی انواع نرم افزار های ادوبی + عکس

فهرست عناوین

شرکت ادوبی

معرفی انواع نرم افزار های ادوبی

نرم افزار ها روز به روز در حال گسترش اند و شرکت های توسعه دهنده انواع نرم افزار ها در رقابتی تنگاتنگ با هم دائما در حال توسعه و طراحی نرم افزار های جدید و به روز رسانی نسخه های قبلی خود هستند. آن ها با هدف افزایش کارایی و بهبود کاربری سیستم های کامپیوتری، انواع جدیدی از این نرم افزار ها را طراحی و تولید کرده اند.
شرکت ادوبی یکی از بزرگ ترین توسعه دهندگان انواع نرم افزار های کامپیوتری است. این شرکت بزرگ و شناخته شده، لیست عظیمی از نرم افزار ها را طراحی کرده و ارائه داده است تا به این ترتیب کاربران در زمینه های مختلف بتوانند با توجه نیاز هایی که دارند، مناسب ترین برنامه را برای خود انتخاب کنند.

معرفی انواع نرم افزار های ادوبی

تعداد نرم افزار های ادوبی

این نرم افزار ها تعداد بسیار زیادی دارند و در لیست شرکت ادوبی نام بیش از 50 نرم افزار به چشم می خورد. ادوبی یک شرکت بسیار خلاق در عرصه بازار دیجیتال است که از سال 1982 تا به کنون نیاز های طراحی گرافیکی متخصصان سراسر جهان را برآورده کرده است.
در ادامه به تعدادی از برجسته ترین و کاربردی ترین نرم افزار های ادوبی می پردازیم تا به همین ترتیب کاربران در حوزه های مختلف بتوانند متناسب با نیاز و خلاقیتی که دارند، گزینه مناسب شان را انتخاب کنند. اما پیش از آن ببینیم که نرم افزار های ادوبی برای چه تخصص هایی و در چه زمینه هایی کارایی دارد.

نرم افزار های شرکت ادوبی

نرم افزار های ادوبی در چه زمینه هایی کارایی دارد؟

افراد در تخصص های مختلف می توانند از نرم افزار های شرکت ادوبی استفاده کنند. طراحان گرافیکی، عکاسان، تصویرگران، فیلم سازان، ویرایش گران و ویراستاران فیلم و تصویر و بازاریابان از جمله مهم ترین افرادی هستند که از این نرم افزار ها استفاده می کنند.
نرم افزار های این شرکت هم برای افراد مبتدی مانند دانشجویان و کارآموزان و هم برای افراد حرفه ای کاربرد دارد.
در زمینه صنعت و طراحی صنعتی، انیمیشن سازی، ویرایش فیلم برای پلتفرم های آنلاین، ساخت تیزر های تبلیغاتی، در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی برنامه های تحت وب و برنامه های مخصوص موبایل، طراحی رابط های کاربری، ساخت و طراحی بازی های ویدئویی، طراحی وب سایت و ویرایش عکس و نقاشی دیجیتالی نرم افزار های ادوبی کاربرد دارند.

آشنایی با نرم افزار های ادوبی

نرم افزار های متعلق به شرکت ادوبی را می توان در دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد. این دسته بندی را بیش تر بر اساس زمینه کاربرد و مشخصات نرم افزار ها انجام می دهند. برای مثال نرم افزار هایی که در زمینه طراحی گرافیکی و خلاقیت های هنری کارایی دارند.
نرم افزار های ادوبی که در حوزه بازاریابی و تبلیغات کاربرد دارند. همچنین نرم افزار هایی که از آن برای ادیت فیلم و تصویر و ویرایش محتواهای ویدئویی استفاده می شود.

مشخصات نرم افزار های ادوبی

مهم ترین گزینه ها در لیست نرم افزار های Adobe را شامل موارد زیر دانست:

  • نرم افزار ویرایش عکس ادوبی فتوشاپ
  • نرم افزار گرافیکی برداری استاندارد ادوبی ایلوستریتور
  • نرم افزار  ویرایش فایل های PDF ادوبی آکروبات پرو
  • نرم افزار چیدمان و طراحی صفحه ایندیزاین
  • نرم افزار ویرایش ویدئو پریمیر پرو
  • نرم افزار Lightroom برای ویرایش عکس
  • نرم افزار ویرایش ویدئوی Premiere Rush
  • نرم افزار طراحی همه کاره UI/UX ادوبی ایکس دی
  • نرم افزار Adobe Spark
  • نرم افزار انیمیشن دو بعدی Adobe Animate
  • نرم افزار Adobe Dreamweaver
  • نرم افزار Adobe Audition برای ویرایش صوت

نرم افزار Adobe Illustrator

یکی دیگر از نرم افزار های ادوبی، نرم افزار Adobe Illustrator است. این نرم افزار اولین انتخاب طراحان در زمینه طراحی گرافیکی برداری است. این نرم افزار یک برنامه طراحی پیشرفته است که از آن برای ایجاد آرم، اینفوگرافیک، نماد ها و همچنین تصاویر پیچیده استفاده می شود. این برنامه در سال 2018 به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های ویرایش گرافیکی در نظر گرفته شد.
نرم افزار ایلوستریتور از جمله نرم افزار های ادوبی است که از آن برای ویرایش فیلم و ویدئو، ویرایش تصویر، طراحی وب سایت، طراحی برنامه های موبایل، طراحی پوستر و طراحی و ساخت بازی های ویدئویی استفاده می شود.

معرفی نرم افزار ادوبی ایلاستریتور

نرم افزار Adobe Acrobat Pro

یکی دیگر از کاربردی ترین نرم افزار های ادوبی، نرم افزار Adobe Acrobat Pro است. این نرم افزار هم برای ویرایش تصاویر کاربرد دارد. Adobe Acrobat Pro یک ابزار ایجاد و ویرایش محتواهای PDF مشارکتی است و از آن برای ویرایش، سازماندهی، اشتراک گذاری یا امضای فایل های PDS با اثرانگشت استفاده می شود.
با استفاده از این نرم افزار شرکت ادوبی می توان اسناد اسکن شده را ویرایش کرد و فایل های PDF محافظت شده را با آن ایجاد کرد. از این نرم افزار هم نسخه دسکتاپ و هم نسخه تلفن همراه در دسترس است. Adobe Acrobat Pro روی مک، ویندوز و آیپد اجرا می شود.

ویرایش محتواهای PDF

نرم افزار ADOBE INDESIGN

از کاربردی ترین افزار های ادوبی می توان به ادوبی ایندیزاین اشاره کرد. یک نرم افزار کاربردی برای میلیون ها طراح دیجیتالی که از آن برای طراحی و ترکیب بندی صفحات استفاده می کنند. از این نرم افزار می توان به عنوان ابزاری برای ایجاد فایل های PDF تعاملی، طراحی مجله های دیجیتالی، طراحی و صفحه بندی کتاب ها، کتاب های الکترونیکی و طراحی پوستر ها استفاده کرد.
در کنار تمام این موارد، می توان ایندیزاین را یکی از نرم افزار های ادوبی دانست که در حوزه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ کارایی بسیار زیادی دارد. روزنامه نگاران و تهیه کننده های بیلبورد های تبلیغاتی هم از ایندیزاین برای طراحی های گرافیکی خود استفاده می کنند.

معرفی نرم افزار ادوبی ایندیزاین

نرم افزار Adobe Audition

این برنامه یکی از نرم افزار های ادوبی برای ویرایش صوت است. این نرم افزار به کاربران امکان ضبط صدا، ویرایش صوت، ترکیب و بازیابی فایل های صوتی را می دهد.
نکته قابل توجه در خصوص نرم افزار Adobe Audition این است که این نرم افزار به صورت یکپارچه با نرم افزار پریمیر پرو اجرا شده و می توان انتظار خروجی های صوتی و تصویری فوق العاده ای را داشت.
این ابزاری است که از آن برای ایجاد پادکست، تعمیر و بازگردانی صدا، افزودن جلوه های ویژه صوتی و مواردی از این دست استفاده می شود. 

معرفی نرم افزار ادوبی آدیشن

نرم افزار کاربردی Adobe Premiere Pro

یکی از نرم افزار های ادوبی که یک ابزار جامع ویرایش ویدئو است، نرم افزار Adobe Premiere Pro نام دارد. این نرم افزار این امکان را فراهم می کند تا محتواهای ویدئویی و فیلم ها را با فرمت های مختلف از کیفیت 8K گرفته تا فیلم های واقعیت مجازی را ویرایش کنند.
Adobe Premiere Pro یکی از پرکاربردترین نرم افزار های ویرایش ویدئویی در صنعت فیلم و سریال است. نرم افزار Adobe Premiere Pro با سایر نرم افزار های ادوبی از جمله افترافکت، ادوبی فتوشاپ، ادوبی استوک و اودیشن ادغام می شود و می توان با مجموعه آن ها، کار های بسیار بیش تری هم انجام داد. با کمک آن ها می توان فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی جذاب تری ایجاد کرد.

معرفی نرم افزار ادوبی پریمیر

نرم افزار Adobe Lightroom/ یکی دیگر از انواع نرم افزار های ادوبی

نرم افزار Adobe Lightroom یکی از نرم افزار های ادوبی است که از آن برای سازمان دهی عکس و دستکاری و ویرایش تصویر استفاده می شود.
این نرم افزار بیش تر برای عکاسان حرفه ای و آتلیه ها کارایی دارد. به کمک نرم افزار Adobe Lightroom، کاربران می توانند عکس ها و تصاویر را به صورت انبوه و دسته ای ویرایش کنند.
از دیگر ویژگی های مهم نرم افزار Adobe Lightroom می توان به وضوح تصویر فوق العاده، مجهز بودن نرم افزار به هوش مصنوعی، قابلیت ویرایش مشارکتی، آموزش های درون برنامه ای و ادغام با سایر نرم افزار های ادوبی مانند فتوشاپ اشاره کرد.

معرفی نرم افزار ادوبی لایتروم

نرم افزار Adobe Premiere Rush

Adobe Premiere Rush یکی دیگر از نرم افزار های ادوبی است که از آن برای ویرایش ویدئو استفاده می شود. این نرم افزار بیش تر برای ویرایش ویدئو هایی که در رسانه های اجتماعی و پلتفرم های آنلاین منتشر می شوند، ایده آل است.
می توان با استفاده از نرم افزار Adobe Premiere Rush به ویدئو ها صدا و گرافیک متحرک افزود و سرعت فیلم ها را تغییر داد. مهم ترین موضوع این که این نرم افزار را می توان به راحتی در گوشی همراه اجرا کرد و به سرعت ویدئو ها را در آن جا ویرایش کرد.
در نهایت هم خروجی های فیلم بسیار با کیفیتی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

معرفی نرم افزار ادوبی پریمیر راش

نرم افزار Adobe XD

این برنامه یک ابزار طراحی همه کاره UI/UX در لیست نرم افزار های ادوبی است که به کاربران این امکان را می دهد تا انیمیشن های جذاب را با این نرم افزار بسازند. می توان با استفاده از نرم افزار Adobe XD، نمونه های اولیه تعاملی را ایجاد کرد و یک گردش کار منظم را به وجود آورد. امکان مدیریت و همکاری راحت با اعضای تیم از طریق نرم افزار ادوبی ایکس دی وجود دارد.
از طریق این برنامه می توان فایل های مختلف را با همکاران و اعضای تیم به اشتراک گذاشت و فیدبک های به دست آمده در خصوص تمام فایل ها را مشاهده کرد.

معرفی نرم افزار ادوبی xd

نرم افزار Adobe Spark

یکی از نرم افزار های ادوبی که از آن برای ایجاد گرافیک های سه بعدی رسانه های اجتماعی استفاده می شود، نرم افزار Adobe Spark نام دارد.
این نرم افزار بسیار کاربردی و با کاربری آسان است و می توان از آن برای ایجاد گرافیک، کلاژسازی، تهیه و طراحی بروشور، طراحی و ویرایش فیلم و انیمیشن استفاده کرد. طیف وسیعی از تصاویر و جلوه های ویژه به صورت رایگان در این نرم افزار در دسترس است.

معرفی نرم افزار ادوبی اسپارک

نرم افزار Adobe Animate

این برنامه یکی از نرم افزار های ادوبی است که از آن برای متحرک سازی های دو بعدی استفاده می شود. این برنامه برای متحرک سازی کارتون ها، بنر ها، آواتار ها و موارد مشابه دیگر کاربرد دارد.
وجود تصاویر قدرت مند و ابزار های انیمیشن سازی قوی در نرم افزار به کاربران این امکان را می دهد تا محتوا های مختلف را برای بازی های ویدئویی، تبلیغات و … ایجاد کنند. آموزش های مختلفی در برنامه برای یادگیری هر چه بهتر کار با آن وجود دارد.

معرفی نرم افزار ادوبی انیمیت

نرم افزار Adobe Dreamweaver

Adobe Dreamweaver یکی از انواع نرم افزار های ادوبی است که از آن برای طراحی وب سایت استفاده می شود. این نرم افزار از فرمت های مختلف HTML، CSS و JAVA Script پشتیبانی می کند. این نرم افزار دارای ویژگی های مختلفی برای برنامه نویسی است و در این خصوص انعطاف پذیری و قابلیت های زیادی دارد.
با استفاده از ابزار ها و ویژگی های نرم افزار Adobe Dreamweaver می توان به سرعت و تنها در عرض چند دقیقه یک صفحه وب بسیار جذاب و خیره کننده را ایجاد کرد. رابط کاربری این نرم افزار بسیار مدرن است و با ویندوز و مک سازگاری دارد.

طراحی وب سایت با نرم افزار Adobe Dreamweaver

نرم افزار Adobe After Effects

این برنامه یکی دیگر از انواع نرم افزار های ادوبی است که به صورت ویژه در حوزه فیلم سازی، VFX و ساخت بازی های ویدئویی کاربرد دارد. ایجاد جلوه های بصری ویژه و افکت گذاری های حرفه ای از کار هایی است که می توان با افترافکت انجام داد.
این نرم افزار، یک برنامه موشن گرافی و جلوه های بصری محسوب می شود. از این نرم افزار برای افزودن حرکت به هر چیزی و به تصاویر مختلف استفاده می شود. میلیون ها ویرایش گر ویدئو و تصویر برای افزودن جلوه های ویژه به فیلم ها و انیمیشن سازی به افترافکت روی آورده اند.
این نرم افزار ها در کنار هم امکان حرکت در فضا های سه بعدی و حتی چهار بعدی را فراهم کرده و می توان طراحی های منحصر به فرد را انجام داد. 

حوزه فیلم سازی

انواع دیگر نرم افزار های ادوبی

مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، تنها بخشی از مهم ترین نرم افزار های ادوبی هستند.
نرم افزار های کاربردی دیگری هم وجود دارند که هر کدام را می توان برای کاربرد های به خصوصی مورد استفاده قرار داد. برای مثال نرم افزار Adobe Fonts یک نرم افزار جامع برای دسترسی به بیش از هزار فونت است و می توان از آن برای ایجاد فونت های دلخواه استفاده کرد. نرم افزار Adobe Aero نیز یک راه حل واقعیت افزوده برای ویرایش ویدئو بوده و با فرمت های مختلفی سازگاری دارد.

انواع نرم افزار های شرکت ادوبی

ادامه انواع نرم افزارهای ادوبی

یکی دیگر از نرم افزار های ادوبی، نرم افزار Adobe InCopy است که یک پردازش گر بسیار قوی برای کلمات است و نویسندگان حرفه ای از آن استفاده می کنند.
نرم افزار Adobe Document Cloud نیز یکی از نرم افزار های شرکت ادوبی است که آن را به عنوان برجسته ترین راه حل ایجاد فایل PDF و امضای الکترونیکی در جهان می شناسند.
ابزار های آنالیزوری، نرم افزار های مدیریتی و نرم افزار های بازاریابی و … از دیگر محصولات کاربردی شرکت ادوبی است که در حوزه های دیگر کارایی دارند.

معرفی نرم افزارهای ادوبی

پایان بخش :

معرفی انواع نرم افزار های ادوبی

5/5 - (25 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی معماری و دکوراسیون آموزشگاه پویااندیش
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه