مشاوره رایگان دوره های آموزشی : ( خط ویـــژه ) 110 111 28  – ( 021 )

نورپردازی در نرم افزار تری دی مکس

تری دی مکس در نورپردازی + فیلم

فهرست عناوین

شما در2:32 دقیقه و با زمان گذاشتن برای دیدن این فیلم میتونید با موضوع تری دی مکس در نور پردازی به طور کامل آشنا بشید

استفاده از نرم افزار تری دی مکس در نورپردازی

استفاده از نرم افزار تری دی مکس در نورپردازی یکی از پر کاربرد ترین ها و پر طرفدار ترین نرم افزار ها در این حوزه است. برای دستیابی به یک نور پردازی تخصصی و بسیار حرفه ای می توان از نرم افزار های کامپیوتری مختلف کمک گرفت. برخی نرم افزار ها، به عنوان برنامه های اختصاصی برای نور پردازی کاربرد دارند . همچنین برخی نیز می توانند به تنهایی برای اجرای پروژه های نور پردازی مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. . این نرم افزار می تواند هر آن چه که طراح برای واقعی تر نشان دادن طرح خود به آن نیاز دارد را فراهم کند . همچنین با ابزار های سطح بالای نور پردازی خود، امکان سه بعدی کردن و متحرک سازی نور پردازی را هم فراهم می کند. در ادامه بیش تر با کارایی های تری دی مکس برای نور پردازی آشنا می شویم.

پارامتر های نور پردازی در نرم افزار تری دی استدیو مکس
نمونه طراحی نور پردازی با نرم افزار تری دی مکس

کاربرد نرم افزار تری دی مکس در نور پردازی

زمانی که از نور پردازی حرفه ای حرف می زنیم، قطعا صرفا جنبه های زیبایی شناسی آن را در نظر نمی گیریم. نور پردازی در واقعیت بسیار راحت تر و سریع تر است و انجام آن در نرم افزار های کامپیوتری قطعا پیچیده تر خواهد بود.
با این حال اما با استفاده از پنل گسترده ابزار ها و نور های مختلف موجود در نرم افزار تری دی مکس برای نور پردازی، می توان به یک نور پردازی بسیار با کیفیت دست یافت. استفاده از نور های فتومتریک و با استفاده از گزینه های بالای رندرینگ، طراحان در تری دی مکس این قدرت را دارند تا یک نور پردازی قانع کننده و مبتنی بر واقعیت را طراحی و اجرا کنند.

استفاده از نرم افزار تری دی مکس برای نور پردازی
نور پردازی ساختمان با تری دی مکس

نورپردازی واقع گرایانه با تری دی مکس

برای واقع گرایانه تر شدن نور پردازی انجام شده در نرم افزار تری دی مکس، کاربران باید درک درستی از عملکرد و نوع طراحی شان داشته باشند. در واقع استفاده و کارایی های تری دی مکس در نور پردازی به شدت به زمینه و تخصص طراح مربوط می شود. نحوه استفاده از ابزار های نور پردازی در رشته های معماری قطعا با رشته های مهندسی و هنری متفاوت خواهد بود.

پارامتر های نور پردازی در تری دی مکس
استفاده از تری دی مکس در نورپردازی

طراحان می توانند با استفاده از ابزار های نور پردازی و رندرینگ موجود در نرم افزار، مولفه های نور و روشنایی را به طرح خود بیافزایند. علاوه بر این می توان در این نرم افزار سناریو های مختلف نور پردازی را هم بررسی کرد . همچنین بهترین گزینه را متناسب با نمونه های واقعی انتخاب و اجرا کرد.

انواع نور های فتومتریک در تری دی مکس

کاربردهای تری دی مکس در حوزه های مختلف

مهم ترین گروه و تخصصی که در پروژه های خود از ابزار ها و قابلیت های تری دی مکس در نور پردازی استفاده می کنند، معماران و طراحان داخلی هستند. رشته های معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و تخصص های مشابه فعال در ساخت و ساز و چیدمان منزل از طرفداران اصلی نرم افزار تری دی مکس برای نور پردازی هستند.

نور پردازی و رندرینگ در تری دی مکس

استفاده تری دی مکس در پروژه های معماری و شهرسازی

در پروژه های معماری و شهر سازی به صورت گسترده از این نرم افزار استفاده می شود. برای روشنایی پارک ها، محوطه های سبز و شهری، پل ها، نور پردازی خیابان ها، طراحی روشنایی نمای بیرونی و داخلی ساختمان و نور پردازی داخلی فضا از این نرم افزار می توان کمک گرفت.
حوزه دیگر کاربرد نرم افزار تری دی مکس در نور پردازی، رشته های هنری مختلفی نظیر موشن گرافیک، انیمیشن سازی، فیلم سازی، تولید جلوه های بصری ویژه فیلم و کارتون، توسعه دهندگان بازی های ویدئویی و … هستند.

واقع گرایانه تر شدن نور پردازی در نرم افزار تری دی مکس
نورپردازی راه پله با تری دی مکس

استفاده تری دی مکس در پروژه های تبلیغاتی

در رشته های مهندسی، طراحی صنعتی، طراحی محصول، ساخت تیزر های تبلیغاتی، طراحی های هنری مانند طراحی جواهرات و طراحی لباس و … نیز به نور پردازی نیاز است . همچنین این طراحان هم برای تکمیل طرح ها و مدل های خود از قابلیت های نور پردازی با نرم افزار تری دی مکس استفاده می کنند. در نهایت هم کاربران می توانند با استفاده از ابزار های متحرک سازی و رندرینگ با کیفیت نرم افزار تری دی مکس برای نور پردازی و کنترل های قدرت مند نرم افزار برای روشنایی طرح، به بهترین و با کیفیت ترین خروجی فتومتریک دست پیدا کنند.

نور های شبیه سازی شده طبیعی روز و شب در تری دی مکس

ابزار ها و قابلیت های تری دی مکس در نور پردازی

همان طور که گفته شد این که چه ابزار و قابلیتی در این نرم افزار برای نور پردازی مورد استفاده قرار بگیرد به شدت به نوع طراحی و هدف اجرای آن پروژه دارد. با این حال این نرم افزار از تخصصی ترین و پیشرفته ترین ابزار ها و قابلیت ها برای نور پردازی استفاده می کند.
در این نرم افزار تمام نور ها و چراغ هایی که برای نور پردازی لازم است در دسترس کاربران قرار می گیرد. ابزار های رندرینگ نور ها و روشنایی های واقعی روز، روشنایی طول روز در فضای بیرونی و داخلی، انواع نور های مصنوعی . همچنین کاربردی نظیر هالوژن ها و چراغ های مختلف، انواع نور های فتومتریک و داده های لازم در این خصوص از مهم ترین دسترسی هایی است که در اختیار کاربران قرار می گیرد.

قابلیت های نرم افزار تری دی مکس برای نور پردازی
استفاده از تری دی مکس برای پروژه های معماری

آن ها می توانند به راحتی روشنایی های روز و شب را شبیه سازی کنند. از طرفی با استفاده از تری دی مکس برای نور پردازی می توان از ابزار های کنترل کننده میزان و شدت نور برنامه هم کمک گرفت. بخش دیگری از ابزار های نرم افزار مربوط به کنترل اشیا به عنوان منبع روشنایی و نور پردازی می شود.

نحوه نور پردازی با نرم افزار تری دی استودیو مکس

زمانی که یک طراحی با نرم افزار تری دی مکس در هر رشته و تخصصی انجام می شود، برای روشن شدن فضای طرح به صورت پیش فرض نور ها و چراغ هایی در صحنه ایجاد می شوند. در ادامه کاربر می تواند بنا به نیاز و ایده نور پردازی خود از سایه ها، نور ها، چراغ ها و سایر پارامتر های نور پردازی نرم افزار استفاده کرده روشنایی طرح را ایجاد کند.

به این ترتیب به تدریج نور های پیش فرض حذف می شوند و نور ها و چراغ های شبیه سازی شده در طرح اعمال خواهند شد. نور ها و روشنایی های اضافه شده در طرح در قالب های مختلف اعمال می شوند. با تغییر شدت و رنگ نور ها و ترکیب نور ها و رنگ های مختلف طراح سعی می کند به بهترین گزینه برای روشنایی فضا دست پیدا کند.
مکان، شدت، رنگ و سایر پارامتر های نور پردازی را می توان در برنامه کم و زیاد کرد . در نهایت با متحرک سازی آن، میزان طبیعی بودن و واقعی بودن آن را افزایش داد. سه بعدی سازی و رندرینگ نور پردازی نیز موجب افزایش کیفیت خروجی کار می شود.

نور های موجود در نرم افزار تری دی مکس برای نورپردازی

در نرم افزار تری دی مکس نور های مختلفی وجود دارد که می تواند در پروژه های مختلف برای واقعی تر شدن طرح مورد نظر به کار آید و مورد استفاده قرار بگیرد. انواع نور های فتومتریک در نرم افزار تری دی مکس برای نور پردازی اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.
نور های omni و نور های Spot light دسته دیگر نور های موجود در نرم افزار هستند. نور های شبیه سازی شده طبیعی روز و شب و نور های شبیه سازی شده مصنوعی از دسته دیگر نور های موجود در برنامه تری دی مکس اند. دسته بندی دیگر نور ها شامل نور های آزاد و نور های هدف می شوند.

کاربرد نرم افزار تری دی مکس در نورپردازی

انواع نور های استاندارد، نور های محیطی، نور های جهت دار، نور های شبیه سازی شده خورشید و آسمان و سایر نور ها و پارامتر ها در نرم افزار تری دی مکس برای نور پردازی پیشرفته در اختیار کاربران است.
از طرفی علاوه بر نور ها و روشنایی های مذکور، انواع سایه ها و تاریکی های لازم هم در نرم افزار در دسترس است. چرا که الزاما نور پردازی به معنای افزودن نور نیست. بلکه یک روشنایی طبیعی و واقع گرایانه با سایه ها، تاریکی ها و هایلایت ها تکمیل می شود.

مزیت آموزش و استفاده از نرم افزار تری دی مکس در نور پردازی

نرم افزار تری دی مکس از هر جهت یکی از مهم ترین و اصلی ترین مورد استفاده طراحان است . ابزار های این نرم افزار را به جرات می توان به یکی از اصلی ترین و مهم ترین نرم افزار های مورد استفاده طراحان برای نور پردازی نیز در نظر گرفت.
یکی از مهم ترین مزیت های آن هم امکان رندرگیری واقع گرایانه و بسیار با کیفیت تری دی مکس از نور پردازی انجام شده است. نور پردازی به نوبه خود می تواند کیفیت سه بعدی بودن و متحرک بودن یک طرح را افزایش دهد . همچنین خروجی نهایی کار با کیفیت تر و بسیار زیبا تر باشد.

خروجی فتومتریک در تری دی مکس

از طرفی این که آموزش و یادگیری نور پردازی با نرم افزار تری دی مکس بسیار ساده و راحت است. کاربران و متخصصان حوزه های مختلف می توانند با گذراندن دوره های آموزشی موجود، به راحتی از نرم افزار تری دی مکس کار کنند . همچنین برای نور پردازی پروژه های خود استفاده کنند . تا از نتیجه نهایی کار خود بیش ترین رضایت را داشته باشند.

چه مواردی به کاربران برای استفاده از تری دی مکس در نور پردازی آموزش داده می شود؟

در این دوره های آموزشی تخصصی پویااندیش کار با تری دی مکس برای نور پردازی سر فصل های بسیار مختلفی آموزش داده می شود . به نوعی به صورت کامل کاربران را برای استفاده از تری دی مکس در نور پردازی متخصص می کنند.
آشنایی با تمام نور ها، ابزار ها و قابلیت های نرم افزار، آموزش استفاده از نور های مختلف و شبیه سازی واقع گرایانه روشنایی ها . همچنین آموزش کنترل نور ها، تاریکی ها و سایه ها در طرح. آموزش آشنایی با انواع سایه ها و کاربرد های آن در نور پردازی حرفه ای ، نحوه مدیریت روشنایی در فضا به صورت اصولی و کاربردی . همچنین سایر پارامتر های نور پردازی، نحوه طراحی نور پردازی، آشنایی با استایل های مختلف نور پردازی . به علاوه نحوه اعمال و استفاده از آن ها و رندرینگ نور پردازی از تمام مواردی است . که در کنار هزاران گزینه دیگر در این دوره ها آموزش داده می شوند.

نحوه نور پردازی با تری دی استودیو مکس
نورپردازی حرفه ای با تری دی مکس

پایان بخش :

تری دی مکس در نور پردازی + فیلم آموزشی

5/5 - (20 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی معماری و دکوراسیون آموزشگاه پویااندیش
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه